Du kan betala direkt, Delbetala eller Betala efter 14 dagar med Klarna 👏

Allmänna villkor

    KontorsgruppenHemma
    • Företaget har sitt säte i Luleå. Företagets postadress är Bangårdsgatan 14, 972 35.
    • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till hej@kontorsgruppenhemma.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
    Beställning
    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
    • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till hej@kontorsgruppenhemma.com.

    Betalleverantör
    Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och företagsfaktura via Fortnox. 

    Leverans
    • Våra normala leveranstider är 2-15 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: hej@kontorsgruppenhemma.com.
    Priser
    • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. 
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
    Ångerrätt
    • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
    Vid nyttjande av din ångerrätt:
    • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss hej@kontorsgruppenhemma.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
    • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
    • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
    Ångerrätten gäller inte vid:
    • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
    • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
    • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
    • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
    • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

      För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
    Reklamation och klagomål
    • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
    • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts och senast 7 dagar efter att produkten har anlänt till kunden.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
    • Eventuella fel och defekt vid leverans ska alltid reklameras till hej@kontorsgruppenhemma.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
    • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
    Ansvarsbegränsning
    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
    • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
      Produktinformation
      • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
        Ändringar till de Allmänna Villkoren
        • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
        Tvist och lagval
        • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
        • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
        • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

        Moms och deklarationsavgift

        • Om ytterligare avgifter debiteras av Postnord/DB Schenker/Höglands Logistik för leverans från handel till slutdestination, är du fullt ansvarig för att betala moms, deklarationsavgift och andra avgifter. KontorsgruppenHemma ersätter inte dessa avgifter och är inte ansvariga för tull- och privata importkostnader och avgifter i ditt land.
        • Påföljden för ej uthämtade paket är en avgift som debiteras från ditt konto. Denna avgift används för att täcka kostnaderna för returfrakt och logistik.

        Oavhämtad försändelse / Fel leveransadress

        Det är ditt ansvar att spåra (med hjälp av spårningsbart sändningsnummer som du hittar i vår leveransbekräftelse) och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (liggetid är 10-14 dagar), och vi kommer då att debitera dig för retur och vårt arbete med hantering av varorna (beroende på paketets storlek och vikt). Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso. Det är ditt ansvar att se till att adressen samt andra leveransuppgifterna som du angett vid beställningstillfället, är korrekta. Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig för frakt- och administrationskostnader. Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet inte kunde levereras p.g.a. felaktigt angiven leveransadress.

        Återbetalning 

        Återbetalningen sker på samma sätt som du ursprungligen betalade din beställning med. Om du exempelvis betalade med kreditkort, återbetalas beloppet till ditt kreditkort. Om du betalade med e-betalning, återbetalas beloppet till ditt konto. Pengarna återbetalas till ditt kreditkort eller ditt konto så fort som din bank behandlar återbetalningen. Detta tar 5–30 arbetsdagar

        Kundservice

        Effektiv kundservice. Mån - Fre 08.00-16.00

        Kvalité

        Produkter av hög kvalité och lång hållbarhet.

        Garanti

        2 års garanti.

        Trygga köp

        Trygga köp med Klarna.